[Tillbaka till menyn]

Skapa ett schemalagt möte i OpenMeetings

Skapar man ett schemalagt rum blir det privat för den användaren och de inbjudna personerna.
De får ett mail med en länk som leder dem direkt in i rummet

1. Logga in i OpenMeetings och klicka på menyn Mina Schemalagda Möten
2. Klicka på det datum du vill ha mötet
3. Klicka på knappen Add event



Under Event Details skriver du in ett mötesnamn, ställer in tidpunkten och längden på mötet och ger ev. en beskrivning.
Klicka sedan på Attendees och sedan knappen Add Attendeeför att lägga till användare



Klicka på Externa användare och skriv in namn och epostadress på de som ska delta.
OBS ! Pga en bugg i programmet brukar den först tillagda användaren försvinna när man lägger dit den,
så man bör klicka på Save för att spara mötet och sedan öppna det igen (genom att klicka på mötesrutan
och sedan på det lilla vita i som då visas) och kolla att användaren ligger kvar i listan. Annars får man lägga till den igen.



Lägg till resten av användarna genom att klicka Add Attendee för varje ny och avsluta till sist med klicka Save.

För att komma åt sitt schemalagda rum går man på menyn Rooms och My rooms